Vi välkomnar alla att bli medlemmar i vår klubb.

Flygfältet ligger strax invid E18 i Bro och all information om fältet och vilka regler som gäller hittar ni här. Vi har inte värst många regler, men säkerheten är viktig. Modellflygplan och modellhelikoptrar kan ställa till allvarliga skador om de hanteras vårdslöst. Av den anledningen är det ett krav att de som flyger i vår regi har ett försäkringsskydd. Det enklaste sättet att tillgodose detta är att vara medlem i Sveriges Modellflygförbund, förkortat SMFF.

Vanligvis flyger vi onsdagkvällar och lördagar, men titta gärna på vårt forum under tråden "Flygning .....". Där brukar vi skriva när vi är på väg ut till fältet, eller skickar ut en fråga om nån är sugen på att flyga. Forumet innehåller en gästdel så är det något ni undrar över så är det bara att skriva några rader.

Är du nybörjare eller vill ha hjälp ställer vi gärna upp och går igenom ditt flygplan eller helikopter. Provflyger om så behövs. Samt ger råd om utrustning och annat smått och gott som kan vara av värde att känna till.

Årsavgiften finner ni nedan. Plusgironumret är 4307815-3 och var god ange namn, personnummer, telefonnummer samt e-postadress.

Varmt välkommen!

Årskostnaden för medlemskap i BusyBee är 500 kr för vuxen medlem och 100 kr för ungdom.

Vi har inget krav på att medlemmarna ska vara anslutna till Modellflygförbundet ifall försäkringsfrågan kan lösas på det viset att klubben hålles skadelös vid en eventuell olycka. Detta gäller även gästflygare

Modellflygförbundet SMFF's avgifter ser ut på detta sätt:

Aktiv senior (född 1996 och senare)             145 kr

Aktiv junior upp till 25 år (född senast 1995) 100 kr

Per aktiv familj                                               175 kr

SMFF's medlemskort skickas ut via appen Cardskipper.

Önskas medlemskortet som plastkort kostar det 100 kr extra per kort.

Tidningen Modellflygnytt ingår inte längre i SMFF's medlemsavgift.

Enskild vuxen medlem betalar i normalfallet 645:- till BusyBee's Plusgirokonto 4307815-3.
Vuxen medlem med familjemedlemmar betalar 675:- oavsett antalet medlemmar i familjen.
Vidare måste alla som tar upp en modellflygfarkost i luften (oavsett utförande) ha ett hos Transportstyrelsen registrerat Operatörs-ID.