IBM's höstträff

Detta forum är öppet för gäster.

IBM's höstträff

Inläggav Danne J » 26 aug 2014, 10:30

Eftermiddagen/kvällen onsdagen den 10'e september gästar oss IBM-klubben för sin årliga höstträff. Traditionsenligt får man väl säga vid det här laget.
Vet ej vilket, eller om det blir något byggprojekt denna gång, men delta eller nåt annat frigolitbygge med ducted fan har varit på förslag. Nåt tok blir det säkert.
Vädret har inte alltid varit gynnsamt, men sammankomsten har inte behövt ställas in någon gång även om det varit på håret. Få se hur det blir i år.
Deltagarantalet varierar beroende på hur många som kan komma loss och alla som har möjlighet att ställa upp från BusyBee är givetvis välkomna. Det kommer att serveras något att äta och dricka. IBM bjuder.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Re: IBM's höstträff

Inläggav rodge » 26 aug 2014, 11:43

Jag som är ny och inte hunnit snappa upp alla traditioner så vad gäller för IBM-träffen?
Är det bara frigolitbygge och deltavinge som gäller eller kan man ta med sig något annat flygbart?

/Roger
Användarvisningsbild
rodge
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 04 jun 2014, 20:16

IBM's höstträff

Inläggav Danne J » 26 aug 2014, 12:06

Kom och flyg med vad som helst.
Det där med deltavingarna var bara en aktivitet.
IBM sponsrar de olika grenarna inom ramen för IBM-klubbens verksamhet så varför inte bygga nåt kul?
http://www.busybee.balsta.tv/ibmclubmfn.pdf

ps.
Länkarna i det där dokumentet fungerar inte efter flytten till BusyBee's nya server.
Få se om jag orkar göra nåt åt saken framöver.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Re: IBM's höstträff

Inläggav Mattias » 26 aug 2014, 15:31

Här finns en uppdaterad version på nya hemsidan. http://www.busybeemfk.se/index.php/arti ... 6-ibm-club
Webmaster
Användarvisningsbild
Mattias
Site Admin
 
Inlägg: 244
Blev medlem: 28 feb 2013, 14:37

Re: IBM's höstträff

Inläggav David_E » 29 aug 2014, 11:30

Jag har sett fram emot höstträffen ända sedan jag tyvärr blev tvungen att i sista minut ställa in mitt deltagande i vårträffen.
Det brukar som sagt bli kul och vi får hoppas att vi inte heller i år behöver ställa in pga dåligt väder.

Jag följer ert forum ur skuggorna och har sett att några av er tagit deltavingarna till en ny nivå, dom ser ut att flyga otroligt rent och fint. Man inser ju att man förmodligen kommer att bli nerkörd med buller och bång vid combat under förutsättning att ni vågar riskera era fina deltor :P
Jag som inte har gjort så mycket med min, vilket är den som byggdes under första combat tillfället kommer satsa stenhårt på fullkontakt och det är inte helt otänkbart att jag har ett och annat fult trick i skjortärmen :twisted:

Hur som helst så ska det bli kul att komma och hälsa på er igen, prata modellflyg, se fantastiska flygningar med både vispar, trianglar och plankor och kanske till och med flyga lite ;)

Vi ses!

//David
Användarvisningsbild
David_E
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 jun 2013, 09:11
Ort: Bollnäs

Re: IBM's höstträff

Inläggav Crille » 09 sep 2014, 15:15

Hej Alla!

Jag kommer imorgon och flyger tillsammans med er! :D

Är det någon som har elverk / tar med elverk så man eventuellt kan ladda lite på fältet? :roll:
SAB Goblin 700 Competition, SAB Goblin 500, DJI F550 med allt lull lull
Spektrum DX18, iCharger 4010 osv osv osv... ;-)
Användarvisningsbild
Crille
Site Admin
 
Inlägg: 81
Blev medlem: 02 jun 2013, 22:51
Ort: Spånga

Re: IBM's höstträff

Inläggav Danne J » 09 sep 2014, 20:28

Jag kan ta med mitt, men när Tengvall skulle ladda slog den av för "overload".
Men det är bara att testa och se vad som händer,
Den ska klara 1 KW.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

IBM's höstträff

Inläggav Danne J » 11 sep 2014, 09:35

Tyvärr blev det lite manfall från IBM's sida som det ibland blir när arbete kommer i vägen för friluftsaktiviteter, men det blev en lyckad träff trots det. Dessutom var vädret perfekt.
Jag har petat upp lite bilder på servern och skulle gärna se att de som tog kort i går kunde göra detsamma, ety jag tänkte skriva någon liten drapa för IBM-Klubbens tidning samt kanske Modellflygnytt och tar därför tacksamt emot allt i bild eller filmväg.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Re: IBM's höstträff

Inläggav Frejman » 11 sep 2014, 15:03

Lite film från igår.
http://youtu.be/WES2ykE8IkU
Frejman
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 20 aug 2014, 15:29


Återgå till Öppet forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster

cron