Åker till Norrboda och ser om det går att markstarta.
20:30 och hemma igen. Det gick alldeles utmärkt, men inte fel om fältet fick sig en omgång av klipparen. Under timmen jag var där hade blåsten mojnat, men nu ser det ut att ha tagit i igen. Synd att ingen var där, men bra att det var insektsfritt.
Resumé: Kalaskväll. Solsken och i princip vindstilla, så tränade inflygningar från alla håll. Inga mygg eller andra flygfän störde. Synd att ingen dök upp.
En kortis till Norrboda nu på morron medan det är vindstilla.
Uppdat. en timme senare. Och det blev en kortis. En skruv ur landställets fastsättning försvann och den andra satt löst så det var bara att åka hem. Synd för det var fint plankväder.
Markus ringde för några timmar sen och sa att han och Janne skulle flyga i kväll, så jag hänger nog på. Kameran råkade vara inställd på glödlampsljus. Därav den blå tonen. Sorry! http://busybeemfk.se/phpgraphy/?dir=2017%2F2017_07_28
uppdat kl 18 Trevlig eftermiddag. Synd bara att folk inte fyller i den här tråden för man tror att man kommer bli näst intill ensammen, men så var inte fallet.
Micke sa för en timme sen att han ska till Norrboda så fort batterierna är laddade så jag tar en chans och åker dit nu.
Micke var där tillsammans med våra nya medlemmar från Hässelby. Min lilla T-Rex 450 var dock inte så lyckosam. Borde nog stoppa in ett riktigt gyro om den ska gå att lita på.
Senast redigerad av Danne J 24 sep 2017, 12:04, redigerad totalt 1 gång.