Semester

Detta forum är öppet för gäster.

Semester

Inläggav Mattias » 28 jun 2013, 19:26

Idag påbörjas min 6½ veckors semester. Känns så skönt efter ett riktigt tungt år arbetsår
Webmaster
Användarvisningsbild
Mattias
Site Admin
 
Inlägg: 244
Blev medlem: 28 feb 2013, 14:37

Re: Semester

Inläggav Danne J » 28 jun 2013, 19:44

Jag började min semester i går och har ännu inte hunnit klart det som skulle göras på jobbet. Men det är några timmar kvar till midnatt......
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Semester

Inläggav Danne J » 07 jul 2013, 19:35

Semesterpass nr 2 påbörjades med att åka till Dragsängarna och Sjöflygträffen.
Perfekt väder, solen i ryggen och nästan ingen vind.
Som vanligt hade Olle Flink med sig ett par spektulära byggen. Denna gång två stycken 4-motoriga saker varav den ena aldrig kom upp eftersom bogsprutet dödade de innersta motorerna. Den andra flög som en dröm. Bra pulver i bitarna eftersom den flög med halvgas mest hela tiden. Trots det tyvärr bra mycket fortare än skalenlig fart. Men det är skönt med sången från fyra samstämda motorer när den drar förbi på 50 meters håll. Olle ska sätta dit sprutlister och pröva igen. Begränsande faktor på hur stort han kan bygga är bilen.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Semester

Inläggav Danne J » 03 aug 2013, 08:29

Jobbat mest hela sommaren som vikarie åt Backup-Recovery Centret vilket trots att det varit väldigt lite att göra rent praktiskt satt hämsko på möjliga aktiviteter.
Men nu är det passerat och ser fram emot en veckas ledighet med start i Arvika. Gränsträffen hyser i år RCFF Shoot-Out och det kan ju va nå't. Missar därför Oves Smackdown.
Lägger upp lite bilder så snart jag kommer åt en vettig Internetuppkoppling.

ps.
Lånade ut sommarvistet åt brorsans grabb med kompisar för ett par veckor sen vilket inte var så bra för en annan stackars flygare. I tvättstugan nämligen låg en liten förtorkad fladdermus. Den hade gjort större nytta utomhus. Ingen aning varför de inte upptäckte att den fladdrade omkring i huset, men jag kan gissa.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Gränsträffen

Inläggav Danne J » 04 aug 2013, 21:00

Tja vad säger man?
Det kunde blivit bra om det funnits lite driv och engagemang hos arrangörerna.
Som tur var räddade norrmännen tillställningen från totalhaveri.
Gränsträffen kunde varit nåt i stil med Barkarby på sin tid, men........
Sorgligt. Det är ju trots allt en bra bit att åka.
Och det där med RCFF's Shoot-out förstod jag inte alls vad det skulle ha varit för nå't? Eller också hade det redan varit. Vi kom ju strax efter lunch på lördan förstås. Det enda speakern sa på hela tiden handlade om en efterlysning av ett par bilnycklar.
Hade också hoppats att stöta på Kurre eftersom han numera bor i krokarna, men honom såg jag inte skymten av tyvärr.
Kl 15:30 blev det ett hastigt uppbrott när himlen blev svart och blixtarna ljungade. Tio minuter senare öppnade sig himlen och torkarna hann knappt undan på högsta fart.
Vi körde dock så småningom ifrån ovädret och det blev fint väder igen, men det kom ifatt oss precis när jag vred om nyckeln vid sommarvistet.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27


Återgå till Öppet forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster

cron