Oshkosh

Detta forum är öppet för gäster.

Oshkosh

Inläggav Danne J » 12 apr 2015, 12:06

För länge sen dillade vi om att åka till Airventure eftersom det är en av de häftigare evenemang man kan bevista som flygintresserad.
Jag var där 2003 och helt slut efter en dag. Om man bara promenerade förbi alla plan och annat intressant räckte det inte med 1 timme. Ska man kolla in allting räcker inte en dag.
Pröva-på-modellflyg fanns samt åka Bell 47 bl.a.
Hur som helst har jag nu laddat upp lite av bilderna från min dag i Wisconsin i augusti 2003.
http://busybeemfk.se/phpgraphy/?dir=2003%2F20030802_OshkoshFly-In_2003
/Danne

ps.
Dan efter blev lika jobbig den eftersom nån timmes väg från Oshkosh ligger Road-of-America där det händelsevis råkade gå en deltävling för Indycar där bla Lill-Lövis hade ett team som hette American Spirit.
Till skillnad från från Europeisk racing på toppnivå fick man helt fritt spankulera runt i depån och fråga och titta hur mycket som helst. Tyvärr kom regnet när huvudtävlingen skulle starta, så efter ett par varv blåste man av. Tyvärr kom man inte igång i vettig tid och jag hade ett antal timmar till hotellet i Minnesota, så jag fick inte se dem rejsa på full trottel.
http://busybeemfk.se/phpgraphy/?dir=2003%2F20030803_Indycar_Road_of_America

Helgen efter var det Minnesota State Fair och IBM hade gratisbussar så det var bara att åka med.
Sen var det tractor pulley, modellflygevenemang, dirt track racing och experimental fly-in's, plus annat intressant lite varstans så de veckorna jag var där spenderade jag inte många timma på hotellet. Det var full rulle hela tiden.

Om det inte fanns nåt annat så kunde man spana in omgivningarna eftersom Visconsin och Minnesota är gamla svenskbygder där man till sin förvåning passerar hålor som heter Stockholm, Mora etc.
Användarvisningsbild
Danne J
 
Inlägg: 655
Blev medlem: 07 jun 2013, 17:27

Återgå till Öppet forum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster

cron