Nu är äntligen den nya hemsidan klar.

Sidan är uppbyggd kring ett CMS som heter Joomla. CMS står för Content Management System och gör det enkelt att publicera och editera informationen på sidan utan någon kunskap om tex HTML.

Samtidigt så byter vi ut det hemsnickrade forumet till phpBB som är ett av de mest spridda Open Source forumsystemen.

Klubbmedlemmar rekommenderas att registrera sig på forumet samt skicka pm till Mattias eller Crille på forumet med ditt användarnamn så att jag kan lägga in er som klubbmedlemmar.

Forumet består av tre delar. En stängd del, "Medlemsforum", där enbart medlemmar kommer in, en öppen del där även gäster och registrerade icke medlemmar kommer in samt Köp & Sälj.

Om man vill kunna lägga in artiklar på hemsidan behöver man även en inloggning i Joomla. Skicka ett PM till Mattias eller Crille för att få ett konto.

Tankar kring den nya hemsidan tas gärna emot i tråden på forumet.

Mycket nöje

/Mattias